Stockholm







Sammanfattning:
Gick upp tidigt som fan för att hinna göra sig klar och hinna med tåget halv 10 från stan - Hässleholm.
Väl framme kollar vi förseningar och får reda på att vårt tåg är sen 3 timmar.
Vi går in och sätter oss på Subway, chillar och har det allmänt bra.
Tåget kommer ytterligare 5 min sent, sen är vi på g.
12 minuter från stationen hör vi en smäll och tåget börjar skaka. Man blir lite smårädd, men detta går snabbt över.
Snart säger lokföraren: ''Det här ser inte alls bra ut.'' Jag börjar skratta, för att det är ganska komiskt. Vi förstod ju det innan när det började lukta bränt.
Snart kom det sexiga brandmän och började skotta. En blev nästan påkörd av ett tåg. Jag gör bort mig inför kamera när jag ser så bögig ut att t.o.m. jag skäms. Men detta kan skyllas på den dåliga luft det hade blivit i kabinen efter 3,5 timmar. JA 3,5 TIMMAR.
Vårt slut var lyckligt och vi kom fram till Stockholm med buss bara 14 timmar efter ursprungsschemat.
Annars har det varit en mycket trevlig visit i staden där man fick träffa Kajsas omtalade släkt och vänner.
I'm goin' back in 6 months.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0